torsdag 6 mars 2014

KOM IGEN NU!!

Alltså vissa saker är så jäkla jobbigt att gå runt och vänta på! Ni vet ju att vi hade en läcka i helgen och mycket i lägenheten blev förstört. Nu den här veckan känns som ett evigt väntande och ringande. KOM IGEN NU. Jag vill bara att lägenheten ska se ut som vanligt igen! Ni som känner mig och vet hur pedantisk jag är hemma kanske förstår hur stressad jag är inombords utan mattor å så hemma. Tycker ändå att försäkringsbolaget har varit relativt snabba då jag imorgon får ut lite pengar till att köpa nytt. Långt ifrån vad allt skulle kosta nytt då det dras självrisk och vi endast får ut ett andrahandsvärde på sakerna. Hyresvärden som borde ha störst intresse av att ta reda på fuktskador och sånt har varit lite sega. Men genom åren har jag lärt mig att vill man få saker gjort tar man tag i det själv. Så jag har legat på telefon och ringt runt senaste dagarna. Det enda jag vill få igenom nu är att hyresvärden står för självrisken på 1500kr då läckan inte kom från oss, vi får se. Nu har dom iallafall lagat toa och handfat. Skönt med två badrum igen. Gubben har missat att vi bara har haft ett fungerande badrumm och lyxskiter som vanligt i lugn och ro när vi andra står på led för att komma in på muggen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar