torsdag 6 mars 2014

ROLIGA BARNKLÄDER!

Oftast tycker jag det finns väldigt fina barnkläder på dom vanliga kedjorna. Min favorit är nog Lindex. Men försöker handla mest på H&M eftersom jag har bra rabatt där. Men ibland hittar jag fina "märkeskläder" som är lite dyrare. Sällan jag handlar då jag inte tycker dom är prisvärda. Det jag egentligen tycker är ok att betala lite extra för är skor och ytterkläder, som är viktigt med bra funktion för olika väder. I vår kommer jag testa Isbjörns skalkläder till Melissa. Dom har fått så bra i test. Även vårskor från Ecco, det enda märket som Melissa tycker är sköna då hon har så känsliga fötter. Om man väljer lite dyrare kläder så tycker jag det är jättebra att handla på blocket. Där kan du få begagnade skalkläder från pop och isbjörn för samma pris som på H&M/Lindex/Kappahl. Men ibland tröttnar jag på dom vanliga kedjorna. Då, nån enstaka gång om man hittar något man verkligen gillar tycker jag man kan köpa något lite dyrare plagg. Det är faktiskt också lite kul med plagg som inte ALLA har. Vi har ju inte så stort utbud här i stan. Det var typ hundra år sen jag var i Sthlm och shoppade och känns som det är dags att åka in någon dag. Kanske lite vuxentid bara jag och gubben. Då ska jag besöka någon affär med villervalla kläder, massa roliga desigual butiker och absolut babyshop som har en butik i Sturegallerian. Dom här plaggen vill jag just nu spana in på babyshop (som har många roliga märken under ett å samma tak)




Klänning från "how to kiss à frog"




Klänning från "minirondini"







Klänning och tröja från "molo"

Dessa märken gillar jag då dom är lite annorlunda men inte svindyra. Samma som med Me&I som också är en favorit. Att köpa kläder från "Armani", "Ralph lauren" och sånna märken tycker jag bara är löjligt till ett barn som växer.
Vad tycker ni, har ni några roliga barnkläder att tipsa om nu till våren?

1 kommentar:

  1. Älskar How to kiss a frog och Mini Rodini. Mina barn har väldigt mycket Ralph Laurens kläder men inget av dessa plagg har jag köpt nytt. Vi har antingen fått nytt eller så har jag köpt begagnat och kan tala om att de har en grym kvalitét. Men skulle inte heller lägga så mycket på några nya Ralph Laurens kläder. Har dock inte så bra erfarenheter av Villervalla, tycker att kvalitén varit dålig på de få plagg vi haft. Hoppas att vi kan ses snart. Kram

    SvaraRadera