onsdag 26 mars 2014

NÄR MAN FATTAR RÄTT BESLUT

Ibland kan det vara så jävla svårt att fatta dom rätta besluten. Men när man gör det känns det så jäkla bra, som idag.
Theodor har ju som dom flesta av er vet brutit foten på två ställen och gått gipsad drygt två veckor. Redan från att vi lämnade akuten då för två veckor sen så tyckte jag att gipset såg så klumpigt ut. När läkaren dessutom påstod att Theo skulle kunna gå med gipset kändes det helt konstigt gipsat. Det var liksom helt runt under foten och den var inte gipsad 90 grader, mer som att han stod på tå. Fatta vad obehagligt att va fastgipsad så med foten. Theo har inte orkat ta sig fram så mycket själv med gipset. Dels för det var tungt och dels för det var klumpigt. Fast han har ändå kämpat en hel del. Det har iallafall inte känts 100 bra tycker jag. Eftersom gipset även börjat "smula" upp sig i kanterna så ringde jag idag till ortopeden på sjukhuset och bad dom titta på gipset. Först tänkte jag skita i det, tänkte att det nog var i sin ordning ändå. Men ni vet magkänslan... Så vi fick en tid att komma upp nu på em. Nu är jag så glad att jag ringde om en tid. Dom vi kom till tyckte att det var SÅ dåligt gipsat utan att jag ens hade börjat klaga. Fel vinkel på foten och jätte klumpigt. Han som gipsade nu hade typ enbart det till jobb, så han var ju expert eftersom han gipsar hela dagarna. Han satte som en skena under foten och använde något nyare slags gips som är mycket tunnare. Dessutom fick Theo välja färg utanpå, han valde lila :) nu ser det mycket bättre ut och det känns bra i mammahjärtat. Men lite dåligt samvete då Theo fått gå med det gamla gipset i drygt två veckor!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar