söndag 23 mars 2014

LOPPIS VETERANER!

Jag tycker det är skittrist med "vanlig" loppis. Men finns det barnsaker tycker jag det är kul. Är det en ren barnloppis då är det skitkul! Varje år anordnas några stora barnloppisar här i Eskilstuna. Denna helgen var det dags för en av dom stora. Jag och Melissa cyklade till munktell där loppisen var. Vi var där kl 9 när dom öppnade. När det är loppis vill man ju vara först :) men Gud vilken kö det var att bara komma in! Detta är nog den största årliga barnloppisen och alla veteraner var på plats. Dom var förberedda med stora Ikeakassar med sig. Och roffade åt sig allt i deras väg ;) haha! Jag blir lite impad över hur mycket dom handlar! Jag är väl inte av sorten att jag köper hela barnens garderober på loppis. Jag vill mer strosa runt och se om jag hittar några små fynd :) det där med att strosa kunde jag glömma, det var mer att trycka sig fram. Vid borden märkta "märkeskläder" kunde jag inte ens komma fram. Där var folk som besatta. Synd, hade hoppats på att fynda något pop eller Me&I. Men vi hittade 4 klänningar år Melissa och 5 t-shirtar åt Theo. 5-20 kr styck. Helt perfekt att ha i skolan/dagis nu i sommar. Orkar man leta lite kan man hitta fina saker. Jag är också imponerad av arrangörerna. Tyckte det var så bra organiserat, och "funktionärer" stod lite överallt. Det var ingen sån loppis där folk säljer sina egna saker vid varsitt bord. Här får folk lämna in sedan ligger ALLA kläder uppdelade i storlekar vid olika bord. Man betalar allt tillsammans vid utgången. Sedan får alla säljare pengar för sina sålda saker i efterhand. Mycket bra upplägg!
Några av Melissas fynd!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar