torsdag 27 oktober 2011

TILL SALU!

Nej, det är inte skorna på bilden som är till salu.Mina två barn därimot hade jag gärna skänkt bort idag. Gud vilken dag det har varit. Melissa vaknar strax innan kl sju då hon börjar gnälla att hon inte vill ha kläderna på sig som jag lagt fram till idag. Till saken hör den att hon tog skolfoto idag så därför var jag lite petig med vad hon skulle ha på sig. Men jag orkade inte bråka så hon fick välja själv. En sommar t-shirt i alla regnbågens färger med massor av sommardrinkar på blev det. Håret hade hon redan igår bestämt att hon skulle locka och sätta upp i två toffsar, dessutom skulle hon ha rosetter i håret. Jag hoppas verkligen att hon log på kortet! Det är ju inte så att hon inte själv får bestämma kläder men om man ska köpa kort för massa pengar så vill jag att dom ska bli bra. Men det jag egentligen blev arg över var att den tunikan som jag lagt fram brukar hon vilja ha på sig men just IDAG var den så ful så den inte gick att ha, suck! Medans Melissa var på dagis så fortsatte skriket av den lilla ungen mest hela dagen. Jag lyckades iallafall byta alla lakan och handdukar här hemma,så mycket mer fick jag inte gjort. Innan hämtning på dagis igen la jag skrikungen i vagnen och tog en promenad. Jag gick genom gammlastan där det finns gott om kullersten att köra vagnen på, då blev han tyst. Jag gick genom gågatan också, en sväng in på polarn och pyret där jag köpte vinterhandskar till Melissa. Nu är vinterkläderna inköpta och vi är redo för kylan. Hon kan fortfarande ha sin pop overall och pop mössa från förra vintern. Det blir perfekt till dagislek. Har inhandlat jacka och byxor från everest/stadium. Och efter mycket övervägande köpte jag även Ecco skorna som fått bäst i test till henne. Nu hoppas jag hon ska hålla sig varm i vinter.
Hemma igen stressade vi vidare till gymnastiken. Sen var det nog med ansträgningar för mig för idag. Vi köpte med oss spicy hot hem eftersom jag inte alls kände för att ställa mig vid spisen. Snart ska jag stupa i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar