torsdag 13 oktober 2011

MICHAEL JACKSON.

Har ju fått ny dator så nu håller jag på att gå igenom lite bilder här på gammla datorn. Hittade en mapp med bilder från Los Angeles resan i vintras. Mycket på Michael Jackson var det :) Känns konstigt att en sån stor stjärna är död. Mycket finns det att säga om han, gott och ont men en stjärna var han. Jag är absolut inte den som försvarar han i allt som sägs, men efter att ha lyssnat på musiken och haft mitt rum tapetserat med plancher i tonåren så är jag väl kanske lite mer godtrogen än många andra vad gäller Michael Jackson. Kommer aldrig glömma konserten på Ullevi i Göteborg som min äldre kusin Christel tog med mig på. Det var ett minne för livet att av 47.000 fans få stå så nära scenen och se hela konserten. Det kommer också vara ett minne för livet den kvällen det spreds som en löpeld att han avlidit. Lite som att de flesta alltid kommer komma ihåg vad dom gjorde när dom fick reda på vad som inträffat 11 september, kommer jag alltid minnas 25 juni 2009.


Forest Lawn utanför L.A där Michael Jackson ligger begravd. Själva graven ligger inne i en byggnad där allmänheten inte har tillträde. Men utanför fanns fortfarande blommor och hälsningar från fans även om det var över ett år sen han dog när jag besökte gravplatsen.

Michaels stjärna på WALK OF FAME i Hollywood!

Inte på riktigt, även om jag hade önskat det :p

R.I.P.

1 kommentar:

  1. Konserten med M.J i Göteborg är verkligen ett minne för livet! Han var en stor stjärna och slutade sitt liv väldigt tragiskt....

    SvaraRadera