söndag 23 oktober 2011

SLUT FIRAT...

Efter 3 dagar av firande är det nu slut firat för i år, phu vad skönt! I fredags fyllde ju Melissa och såklart firade vi henne här hemma då. Igår, lördags så var det barnkalas med prinsesstema och idag var det släkten som skulle fira 4 åringen :) Inte så många kunde komma men det var rätt skönt efter allt folk som var här igår. Melissa hade beställt häst tårta tills idag, och jag blev verkligen jättenöjd med den. Varje år har vi haft olika bilder/teman på hennes kalas men det här var nog den finaste hittills. Vi har tidigare haft prinsessor, hello kitty, pippi och även en tårta med bild av Melissa själv. Alla från olika bagerier. I år beställde vi på Ica Maxi eftersom vi alltid handlar där och tyckte då att det var smidigt. Jag hade inte så höga förväntningar men där kommer det bli fler beställningar till barnkalasen tror jag minsann :)
Melissa fick yttligare ett spel idag, tycker det är kul med lite nya spel som jag och hon kan spela när vi kommer vara hemma en hel del nu under vintern.
Imorgon kommer första prövningen när Jens börjar jobba. Då ska jag få ordning mig själv, Theodor och Melissa på egenhand och infinna mig på dagis med Melissa klockan 9.00. Till saken hör att min lata lilla tjej som knappt orkar gå ut till bilen ska gå hela vägen till dagis. När Jens jobbar kan vi inte åka bil, och cykla kan vi inte längre göra eftersom lillebror ska med, dessutom är vagnen ocuperad av lillebror. Spännande att se hur det kommer gå. Så fort lille Theo blir sittkunnig inskaffar jag mig en cykelkärra så jag kan komma fram lätt och smidigt med två barn ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar