tisdag 4 oktober 2011

HORMONRUBBNINGAR.


Idag har söta Rebecka varit här på besök, jättefina kläder från Polarn och pyret till lilla Theodor. Igår var moster Elisabeth här och även då fick vi öppna paket, en mumin snuttefilt som passar lillen perfekt och en fin blomma. Gud vad bortskämda med paket vi börjar bli :)
Efter Rebeckas besök så hade vi tid på BB. Återbesök hos barnläkaren, allt såg bra ut. Men det var en läkarstudent med som verkade helt vilsen (såklart var hon med på just vårat besök) så stackars Theo fick stå ut med att allt skulle göras flera gånger om då hon aldrig gjorde rätt så "riktiga" läkaren fick göra om. Men någon måste väl bli övningsbarn så hon lär sig antar jag.
Ikväll är det redan en vecka sen som värkarna satte igång och vi åkte in till förlossningen. Det känns som det var igår. Men nu njuter vi av att ha vår lilla guldklimp här hemma hos oss. Men jag måste säga helt ärligt att det inte bara är lycka. Många tror att nu är man den lyckligaste i hela världen, men tyvärr är det inte så. Även om jag bara ville ha ut han dom sista veckorna så känns det lite tomt på något sätt att inte ha han där inne längre. Nu känner man sig bara fet och ful istället för gravid och fet. Känns som något tagits ifrån mig på något sätt, som att bli amputerad. Kännslorna svallar och jag har hormonrubbningar. Gråter rätt mycket och känner mig inte alls lycklig hela tiden. Känner mig nästan deprimerad. Jag har konstiga och knäppa tankar om allt. Tänker vad som händer om jag inte kommer älska mina barn lika mycket, kommer jag kunna älska någon så mycket som Melissa. Självklart vet jag att jag kommer det men just nu flyger en massa konstiga tankar genom huvudet. Barnmorskorna säger att det är helt normalt några veckor efter en förlossning och jag kommer ihåg att jag kände lite så med Melissa med men kanske inte riktigt lika mycket. Jag hoppas det går över snart. Att man inte sovit så mycket senaste veckan hjälper ju inte heller till. Hur dumt allt än är som snurrar i mitt huvud så drog Jens ur mig att berätta alla kännslor igår, han var väl lite orolig över hur jag mådde. Och efter att vi pratat känns det lite lite bättre iallafall.
Nu när jag loggade in på nätet upptäckte jag två saker. Idag är det kanelbullens dag och en ny säsong av Top model börjar. Så jag la in bullar i ugnen och nu njuter jag framför tvn med bullar och mjölk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar