söndag 16 oktober 2011

ÄNNU EN HELG HAR GÅTT...



Ännu en helg har gått, även den här var planerad till max. Tycker veckorna går så fort nu. Denna veckan som startar imorgon är sista veckan som Jens är hemma, 4 veckor bara flög förbi. I fredags så målade jag lite och vi borrade upp några hyllor i Theodors rum. På dom pryder nu de nymålade bokstäverna och lite böcker. I lördags var det sport på tv för hela slanten, eller iallafall för Jens. Jag tänkte göra något kul med Melissa, något speciellt bara vi tjejer. Så vi gick på bio och såg Savannens hjältar. Melissa var inte helt nöjd med filmvalet, hon ville se Askungen. Jag försökte förklara att man inta kan välja vilken film man vill utan att man måste välja på de filmer som visas. Sedan fick hon välja chocklad eller popcorn till bion. Hon valde chocklad och cola, men under filmen när chockladen tog slut så började hon tjata och gnälla om att hon ångrat sig och ville ha popcorn. Filmen var i 3D, coolt tyckte jag! Har faktiskt aldrig varit på 3D bio innan och det var riktigt häftigt. Men min kära dotter kan ju vara rätt omöjlig ibland med nya saker så hon totalvägrade att ha glasögonen på sig. Jag försökte visa henne hur mycket bättre bilden vart men icke. Istället satt hon och kollade på en suddig film i en timma. Filmen var lite för lång för henne så vi fick smyga ut efter en timma. LYCKAD TJEJDAG! eller inte. Jag försökte iallafall. Känns lite som att det är ett lotteri om man ska lyckas göra Melissa nöjd. Vissa dagar funkar det och andra inte. Antar att det är så med fyraåringar. På kvällen var vi på middag hela familjen hos mamma som hade besök från Falun av Maria och Bella. Bella har blivit så stor nu :) Idag söndag har Jens bror Nicco och Tina varit här i Eskilstuna på besök. Theodor fick en jättefin body från Lundmyr of Sweden. Älskar deras gulliga kläder. Melissa var på kalas hem till Linnea och Daniella, hon var supernöjd när hon skulle hem så idag verkar vara en mer lyckad dag än igår. Hur söt som helst var hon i sina fina kalaskläder också. Nästa helg är det hennes tur att ha tjejerna från dagis hemma på kalas, jag hoppas det kommer bli ett bra kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar