måndag 24 oktober 2011

HÖST PROMENAD.


Då var vi igång med vardagen och dom nya rutinerna efter Theodors födelse. Med väckarklockan på rigning imorse så gick Jens tillbaka till jobbet efter några veckors ledigt. Men det gick förvånansvärt bra för mig att styra upp morgonen själv med två barn. Första promenaden till dagis gick också smärtfritt utan gnäll från Melissa, men hon hade ju ståbrädan till vagnen att stå på. Hon konstaterade att hon önskade att hon var en bäbis så hon också kunde få åka vagn :) Vi kom i tid till dagis,allt detta utan stress och utan att jag och Melissa blev osams en endaste gång under hela morgonen. Känns så jävla skönt måste jag säga,nu har jag lite hopp om våra framtida mornar :) När jag lämnat Melissa beslutade jag mig för att ta en liten extra promenad på väg hem.Ska försöka göra det dom dagar som hon går på dagis så man får röra på fläsket lite. Det var skönt men nu börjar det bli riktigt kallt. Jag tog fram en lite tjockare jacka idag men skulle även behövt fingervantar tror jag.Det var rätt dimmigt ute men annars tycker jag det är så fint med alla löven på hösten. Nu när jag kom hem kände jag verkligen hur kallt det var ute, mina lår kliade och sved när dom började tina igen, sådär som man brukar känna på vintern. Men nu ligger jag och Theo nerbäddade under filten och ska mysa innan lunch. Men först ska jag ta tag i blöjbyte för jag kan lova att det inte luktar mumma här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar