torsdag 13 oktober 2011

DÅLIG PÅ ATT SKRIVA!

Tycker själv att jag har varit lite dålig på att uppdatera här i bloggen nu på sistone. Det hinns liksom inte med riktigt. När bäbis sover så sover jag eller så måste man passa på att fixa saker. Och helt plötsligt är dagen slut... Inatt sov Theodor hela natten och vaknade inte förens 7 på morgonkvisten och ville ha mat. Antar att det inte kommer bli en vana så jag väckte honom inte inatt utan passade på att få sova ordentligt. För lite sömn har det som sagt blivit de två senaste veckorna, så stress över det och lite stress över att Jens snart ska börja jobba igen och jag ska klara allt själv och stress över alla kännslor har nu lett till att mina blåsor och min tandvärk är på väg tillbaka. Har haft problem med mina stressblåsor i munnen i flera, flera år. Som värst är det alltid när jag jobbar av någon konstig andledning. Nu har det iallafall varit bra ända sedan i vintras. Tror inte jag haft en enda blåsa sedan dess, men nu är dom tillbaka. Tre stora sitter nu på underläppen och gör ont. Förr förra påsken fick jag en jävla tandvärk. Eftersom jag har lite tandläkarskräck så tog det ett tag innan jag gick till tandläkaren, men tog mig dit när det gjorde så ont så jag grät tillslut. Väl där så kunde dom inte hitta något fel men dom trodde det berodde på att jag biter ihop käkarna/tänderna på nätterna när jag är stressad och sover. Under flera månader åt jag Treo Comp och Citodon för att kunna hantera smärtan någorlunda. Flera gånger svullnade jag upp i ansiktet också. Fram mot hösten, ett halvår senare stod jag inte ut längre utan gick till tandläkaren igen, en annan den här gången. Då hade jag tuggat upp hela tanden, den var sprucken nerifrån och ända upp i roten. Tandläkaren blev lite chockad hur jag kunnat gå så, kommer ihåg att hon till och med fick lov att hämta sin chef för att höra efter om hon verkligen såg "rätt." Dommen kom, och efter att dom drogat ner mig (pga, tandläkarskräcken) så drog dom ut hela tanden. Det var på hösten för ett år sedan. Men nu har jag som sagt börja känna av lite tandvärk igen, då blir jag lite orolig. Jag vill ju inte få fler tänder utdragna för att jag biter sönder dom. Då kommer jag bli helt tandlös. Till råga på allt så har jag jätte ont i hals och öron just nu, säkert en ny halsfluss på gång. Det är ju också en åkomma som är mer än bekant hos mig. Man kan ju inte påstå att jag känner mig på topp som människa just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar