lördag 8 oktober 2011

BESÖK FRÅN UPPSALA!




Ucsh, det är fan inte lätt att vara utan chocklad! Jag lovar att jag är beroende av det. Men jag försöker verkligen nu att hålla igen lite. Inte banta eller så men att inte äta så mycket chocklad som jag gör. Men eftersom jag vet att när kvällen kommer och jag sitter framför tvn så vill jag gärna ha något att äta på så laddade jag upp kyl och fruktskål med lite nyttigare alternativ sist vi var och handlade. Vi får se hur det går...
Igår var barnmorskan från BVC här. Dom gör ju alltid hembesök efter förlossningen. Linda var helmysig och jag tror vi kommer trivas med henne. Ska även skriva över Melissa till henne. På kvällen så kämpade jag med att sätta upp en ny väggdekor som jag tidigare köpt till Theodors rum. Efter mycket svordommar och irretation kom den upp, och väl uppe tycker jag det blev superfint vid spjälsängen. Nu är det bara lite mer "pynt" som ska upp någon dag då jag orkar.
Idag fick vi besök från Uppsala av barnens kusin Ella-Li, faster Malin och Fredrik. Jag tycker det är så kul att Ella-Li och Melissa är jämngammla och att Malin och Fredrik ska ha barn (som visade sig vara en pojke) om ca 5 mån. Det blir ju perfekt! Vi fick jättefina presenter idag igen. Theodor fick massa gulliga kläder och en nalle. Melissa fick lite smycken och jag och Jens fick parfym/body lotion/ deo. Tack så jättemycket! Ella tyckte det var jättemysigt att hålla i lillebror och gosade så fint med han i soffan.
Nu är vi som två kollin här hemma. Melissa har just somnat och vi ska käka upp resterna från couscous salladen vi åt till lunch tidigare idag. Antar att vi inte ens orkar äta i köket utan blir kvar i soffan. Dags att ladda om batterierna tills imorgon då mamma bjuder släkten på födelsedagsmat till mig eftersom jag fyller år på måndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar