söndag 2 oktober 2011

STORASYSTER MELISSA.


En stor omställning har det blivit för Melissa som har blivit storasyster. Hittills har det gått bra sen vi kom hem tycker jag. Under hela gravideteten har hon tyckt det varit rätt spännande. Mindre kul var det när vi fick veta att det var en lillebror och inte en lillasyster. Lite ledsen är hon fortfarande över att det blev en pojke men nu börjar hon ändra sig. Några veckor innan BF började hon fråga efter lillebror och sa att hon längtade. Men sen när jag ringde från BB och sa att lillebror kommit så sa hon bara "Åh, nej" och slängde ifrån sig telefonen. Hon ville inte komma hem utan förklarade för mig att hon skulle stanna minst två veckor till hos mormor. Men när hon kom hem tyckte hon att han var rätt söt ändå. Ibland säger hon att hon fortfarande vill ha en syster men ibland säger hon att hon har ångrat sig och är nöjd med Theodor. Hon vill iallafall hålla och krama och hjälpa till så det känns bra. Men hon är även lite besviken då hon förväntade sig att hon skulle kunna leka med han. Jag har förklarat att han är för liten men att hon kommer kunna det sen. Det är skönt att folk som kommit hit med presenter även har tänkt på Melissa. Så hon har kännt sig speciell och inte att alla bara kommer för lillebrors skull. Även vi hade köpt present när hon kom hem. Idag sa jag till henne att jag tyckte det var orättvist att hon får så mycket saker även om det inte är hennes födelsedag, då svarade hon stolt "Men mamma, jag har ju blivit storasyster, räcker inte det!" Gullungen! Jag hoppas det kommer gå bra med omställningen för henne även när vi landat och allt inte är lika nytt och kul.
I helgen har Thoedor fått sitt första bad, och Melissa hjälpte till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar