söndag 25 augusti 2013

HELGEN

Har inte hunnit blogga så mycket! I fredags var vi ute och åt med Jens syster och Daniel. Vi provade på Tingsgården för första gången. Det var helt ok. Maten var god men inte "wow" men jag tycker det är väldigt mysigt där när man kan sitta ute som vi gjorde på bryggan, så det väger ju upp lite. Jag tycker utbudet på matställen här i Eskilstuna är ganska stort men ändå finns inte många ställen som är något speciellt. Jag gillar Papas Tapas om jag får välja. Iallafall när vi gick hem efter middagen i fredags började jag känna att jag hade ont i nacken. Under natten blev jag rätt dålig med feberfrossa, ont i halsen och kroppen. Mådde också lite illa ett tag. Men tog mig till jobbet på lördag med lite Ipren. Jobbade hela lördagen och sedan på kvällen kom Maria och Lorenzo med barnen hit. Vi har planerat den här tacokvällen så länge, men den blir alltid inställd av olika anledningar så jag kände inte att jag ville ställa in igen. Mådde ändå aningen bättre fram mot kvällen. Så trevligt var det. Dom är så enkla och har samma humor som vi. Jag och Jens kan ju annars vara lite allergiska mot att umgås med folk när det blir stelt och uppstyltat. Det var första gången Lorenzo och Jens träffades igår men det kändes som vi umgåtts alla fyra i evigheter. Så fler Tacokvällar med dom framöver får det bli! Skönt också när barnen leker så bra. Det blir liksom roligare för barnen när dom man bjuder över också har barn. Melissa kom inte i säng förens 21.30 typ. Får se hur pigg hon är idag. Men planen idag är att Jens ska åka och jobba (kul, på en söndag) sen drar han till Andy för lite fotboll. Och jag, ja jag får väl roa barnen som vanligt. Känns sådär när jag mår som en säck potatis! Men får se om Melissa kanske ska leka med Bonnie idag.... Annars tar vi kanske en busstur eller så.






Mums mums till efterrätt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar