tisdag 13 augusti 2013

FINSMAKARN

Inatt fick Theodor feber. Jag bara väntade på det, då det var ett tag sen nu. Så han fick vara hemma. Och tyvärr även Melissa fast hon ville gå till fritids. Det går ju inte att cykla till skolan med båda barnen på cykeln. Jag vet att jag tjatar men det där kommer bli ett j***a problem. Särskilt om Theo kommer gå ner till 15 timmar i veckan. Då måste jag ta med han när jag hämtar Melissa. Trodde ju jag hade värsta lösningen, en lådcykel. Hade tänkt att jag kunde ha den i garaget. Den går ju inte in genom dörren, precis samma problem som med kärran, och ute kan den inte stå. Men hyresvärden var inte så positiv och hjälpsam med det. De är klart det finns plats för en cykel i garaget. Det hade varit super enkelt att bara cykla in genom garageporten. Men nope, här uppmuntrar vi inte till att cykla och värna om miljön ;) jaja, dags att leta ny lösning. Alla idéer börjar ta slut men jag har en sista kvar...






Här är ett sätt att få med båda barnen på cykeln! Inte lika dyrt som lådcykel heller, bara att köpa och montera på min vanliga cykel!

Jag lovade barnen att gå och köpa glass nu på em så vi tog en promenad till pressbyrån. Melissa den lilla finsmakaren valde en ben&jerry! Vi andra nöjde oss med en sandwich.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar