torsdag 22 augusti 2013

CYKLA MED BARN.

Alltså att cykla med två barn på ett SMIDIGT sätt är inte det lättaste. Jag har ju skrivit lite om det tidigare. Cykel kärra är ju jättebra. Men vi bor mitt i stan så att ställa den ute är inget alternativ. Och porten är så smal så för att få in och ut cykeln varje dag går inte. Då måste jag plocka isär kärran för att den ska gå genom porten. Det blir skitjobbigt! Dessutom är det rätt tungt att cykla med kärran. Var inne på en lådcykel, skitcoolt. Men samma problem med den. Den går inte in genom porten. Dessutom kostar en lådcykel med elmotor över 20.000! För att lika lätt som innan kunna ställa in cykeln så har jag nu valt att köpa två barnsitsar att sätta på cykeln jag har. Den lilla för Theodor vart klar idag. Han sitter numer fram på styret. Är förvånad över hur lätt det ändå är att cykla. När man svänger styret så svänger hela sitsen. Tänkte att det skulle bli lite vingligt men nej, det känns knappt att han "hänger" där. Är SÅ jäkla nöjd med den här stolen, långt över förväntan. Den var ju lite dyr då jag valde en kvalitetsmodell som även håller upp till 15 kilo. Vilket gör att vi kan ha den ett tag. Motsvarande billigare varianter höll bara upp till 9 kilo. Mitt styre var heller inte gjort för denna stol så fick betala en slant för att fixa till styret. Men det är värt alla pengar. Nu ska vi bara beställa en ny stol till Melissa där bak. Hon börjar bli för tok för stor för baby stolen. Den nya stolen kommer från samma leverantör men den tar ett litet tag att få hem.
Men som sagt är jag jätte nöjd såhär långt. Rekommenderar denna stolen till alla som vill cykla med två barn samtidigt.




1 kommentar: