torsdag 8 augusti 2013

DET LILLA...

Ibland är det verkligen det lilla som gör ens dag. Det känns som jag sträckt ryggen så jag var väl inte jätte exalterad imorse när jag skulle cykla Melissa till skolan. På vägen är ju mardrömsbacken som man ska trampa uppför. Men jag slapp det idag! Precis när vi kom till dagis med Theodor så kom en annan mamma som var på väg till skolan. Hon hade extra bilstol och allt i bilen så Melissa fick åka med! TACK! Sen jobbar jag kväll så Jens hämtar och förhoppningsvis överlever min rygg en dag till.
Jag velar och diskuterar med mig själv fram och tillbaka över bra lösningar till lämning/hämtningar. Har ju tagit upp alternativ som moppe förrut. Men sen hittar jag nackdelar med mina idéer. Körkort och bil vore ju drömmen, men det finns inte en chans till att vi har råd med det.
Nu har jag hittat en väldigt fiffig lösning. En lådcykel med liten elmotor. I den får båda barn och väskor plats samtidigt. Men den blir inte lika tung som cykelkärra, även om man måste trampa på en elcykel så hjälper ju motorn till. Sedan har den tre hjul vilket gör att vi inte skulle halka omkull på vintern som jag är orolig över med en moppe eller vanlig cykel. Dessutom finns det fyra barnplatser så även kompisar kan följa med hem. Det är miljövänligare än bil och jag får fortfarande motion varje dag!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar