tisdag 31 juli 2012

TOM & TOPSY

När man bor ihop med någon måste man kompromissa rätt så mycket vad gäller inredningen i hemmet. För mig och Jens går det bra tycker jag, och jag har tur som får bestämma lite mer. När vi flyttade ihop var det ändå några saker var som vi fick göra oss av med eftersom den andre vägrade ha dom sakerna i lägenheten. Det gällde oss båda. Jag hade en superfin fåtölj som inte längre fick vara med och Jens hade nog också något. Jens har en liten keramikgubbe här hemma som jag har velat slänga ut länge. Men nu har jag faktiskt börjat gilla den väldigt mycket :) har forskat lite på nätet och sökt på märkningen som gubben har. Nu har jag luskat ut att det finns en samling, det finns alltså fler från den lilla "familjen". Tänkte att jag ville köpa några till men det var lättare sagt än gjort. Gubbarna kommer från Uppsala Ekeby keramik. Dom säljs inte längre och finns bara i ett antal upplagor. Hon som gjort dom heter Marie Simmulson. Har nu fått veta att enda sättet att hitta dom är på blocket/tradera/loppisar mm. Dessutom kostar dom oftast runt 800 kr. Ibland mer och ibland mindre. Pojken vi har heter Tom och han har en tjej som heter Topsy. Topsy kommer bli mitt första mål att hitta. Om någon har tips på vart jag kan hitta topsy eller andra av Toms familjemedlemmar så kommentera gärna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar