onsdag 25 juli 2012

HEMLÄNGTAN

Idag har vi varit borta exakt en vecka. Det känns som mycket längre. Jag älskar allt här nere och tycker det är supermysigt att vara här. Tycker också det är jätteskönt att ha semester hela familjen. Jag önskar Jens kunde ha ledigt året runt ;) MEN nu längtar jag hem lite. Känslan av hemlängtan bara kom över mig idag. Längtar hem till lägenheten, våra saker, min säng och alla vanliga rutiner. Vi har ju gjort saker hela dagarna här nere och jag börjar känna mig trött i både kroppen och huvudet. När jag är så här trött så blir jag nästan alltid lite deppig. Jag har liksom lättare att bryta ihop för småsaker. Börjar känna mig stressad över skolan, har mycket att plugga när vi kommer hem eftersom jag slarvat här nere med pluggandet. Om en och en halv vecka väntar 3 slutprov som jag börjar bli nervös över. Börjar också stressa lite inombords inför flytten om en månad. Tycker det ska bli så skönt men samtidigt funderar jag vad vi gett oss in på. Så mycket jobb med att flytta! Sen det ständiga stressmomentet, pengar. Melissa kommer behöva en garderob och jag skulle så gärna vilja ha tvätt maskin, sen blir det alltid lite kostnader för nya gardinstänger, skruvar, hyra av släp mm när man ska flytta. Min mammaledighet börjar närma sig sitt slut och det ger mig en STOR klump i magen, både ekonomiskt och känslomässigt. Jaja... Nu ska jag försöka sova med den här jävla myggan som surrar runt här inne... Två nätter kvar till hemfärd, skönt och väldigt tråkigt.



Ett litet smakprov på Melissa som finnig tonåring :) humöret har hon redan för att klassas som tonåring ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar