söndag 8 juli 2012

MINA MÅL

Här om dagen fick vi hem sista pappret från vägverket. Nu har vi betalt allt, fyllt i alla lappar, gått kurs och allt annat man ska ordna med för att få övningsköra. Så nu ska vi sätta igång. Jag ska försöka köra MYCKET hemma och sen ta dom körlektioner som behövs. Jag hoppas jag kan lära mig ganska fort, vill ha mitt körkort tills Melissa börjar skolan. Det är lite mer än ett år dit. Äntligen börjar det kännas som jag kommit en bit med livet. Det bästa jag har är min familj, även om jag hoppas att den kommer utökas med en eller två små personer ;) Mitt första mål nu är att bli klar med gymnasiebetygen. Planen är att bli klar till mars. Sedan kommer mål två och tre som är körkort och någon utbildning. Efter det är det jobb som gäller, att hitta ett fast jobb så vi kan skaffa ett hus och en till bil. Sedan är allt komplett :) En ganska lång bit att gå men det känns som jag kommit en liten bit på väg.
Idag blir det kalas i Mariefred. På fredag ska Melissa på kalas också så idag har jag efter min goda frukost, som bestod av hasselnötter, jordgubbar, grädde och turkisk yoghurt, pysslat ihop lite kort. Springer också i tvättstugan, men ska försöka göra ordning mig lite nu.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar