onsdag 4 juli 2012

ÅRETS FÖRSTA DOPP

Årets första dopp i Eskilstuna ån gjorde jag för några timmar sedan. Det var INTE frivilligt som jag badade kan jag lova! Doppet var iskallt men framför allt fyllt med panik och ångest. Inte bara för att jag är en badkruka utan jag trodde för några sekunder att lilla Theo var på väg att sjunka till botten av ån och drunkna. Med tårarna sprutandes och Melissa som totalt gallskrek på stranden tog jag alltså årets första dopp.
Melissa fick vara ledig från dagis idag och vi packade cykelkärran med picknick och badkläder och for iväg till Vilsta för att sola och bada. När vi kom hit fällde vi upp soltältet och packade in allt i tältet. Theo kröp runt och lekte i tältet. Jag gick några meter bort för att ta lite kort på Melissa. Då kom världens vindpust och drog med sig hela tältet, som landade på mitten av ån där det började sjunka. Snacka paniken som infann sig innan jag insåg att Theo låg kvar på gräset. Theo och alla saker lyckades rulla ut och stanna på land. Men mitt i allt tumult fick jag simma ut i vattnet och dra upp tältet. Tur att det var en massa snälla människor här som tog barnen när jag slängde mig i vattnet och två killar som hjälpte mig att dra upp tältet. Tältet var fyllt med vatten och vägde bly. Nu har tältet hunnit torka i solen och ordningen är återställd. Jag kopplar av i solen, Melissa badar och Theo leker i tältet som om inget hänt. Fy, tror aldrig jag upplevt sådan panik förut!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar