lördag 6 juli 2013

SKYLTAT OM PÅ JOBBET

Det jag gillar med att jobba i en väldigt liten affär är att man jobbar helt själv. Visst, ibland är det lite ensamt men att vara själv innebär också ansvar. Det tycker jag är kul även om man ibland blir orolig att kassan eller något inte ska stämma. Hittills har allt gått bra och inga diffar i kassan eller så. Med mer ansvar menar jag exempelvis att jag kan skylta om fönster, dockor och bord lite efter eget tycke. I en stor butik/kedja så är det oftast EN särskild person som skyltar, ibland har dom även en dekoratör som tar hand och bestämmer allt sådant. En gång hade jag en dröm om att utbilda mig till just dekoratör. Därför känns det extra kul att få prova på skyltningen just nu. Igår och idag har jag då för första gången i mitt liv skyltat ett skyltfönster, dessutom helt på egen hand. Helt ärligt vart jag väldigt nöjd med tanke på att det var första gången :)






Dockorna i butik och "front bordet" som jag försökt matcha färgmässigt.



Barnavdelningen fick rött och vitt.



Vuxenkläderna fick gå i brunt och vitt.

1 kommentar:

  1. Alltid roligare att jobba när man har mycket ansvar och kan få göra lite som man vill! Snygg skyltning :)

    SvaraRadera