tisdag 9 juli 2013

MUGGLARE

Ja MUGGLARE, för er som inte vet så är mugglare sånna som vi. Du och jag. Helt vanliga människor utan magiska krafter. Det är vad människorna i Harry Potter kallas för :) jag kommer ihåg när Harry Potter böckerna kom. Jag var helt fast! Det är rätt konstigt då det absolut inte är min typ av bok alls. Iallafall har jag sparat dom och längtat tills jag fick egna barn som jag kan läsa böckerna för. Visst Melissa är i minsta laget men igår tog vi fram första boken och läste lite i. Melissa tycker det är jättekul med att människorna kallas mugglare. Vi har ju inte kommit så långt än i boken men när Hermonie dyker upp så gissar jag att det kommer bli Melissas favorit! Filmerna tycker jag dock är alldeles för läskiga för att hon ska få se, än... Iallafall.



Hermine.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar