onsdag 22 juni 2011

MARIMEKKO



Melissa är fortfarande sjuk, stackarn. Hon har feber från och till hela tiden. Men vi tog en vända i bilen idag, och vagnen tog vi med så hon kunde ligga där när vi gick ur bilen. Vi stannade vid Glimminge Hus, där riddarspelen spelas varje sommar. Tyvärr var det veckan innan vi kom ner men nästa sommar kanske man kan planera in att komma under riddarveckan. Sedan åkte vi vidare till Ystad. Där strosade vi bara runt lite och åt lunch. Vi hittade en del små roliga butiker. Jag köpte en jättefin ram och en present till mamma. Sedan hittade vi MariMekko butiken som vi egentligen kom dit för. Synd att det är så dyrt, annars hade jag kunnat handla massa där inne. Jag fick nöja mig med kökshanddukar och sen fick jag en superfin väska av min snälla gubbe! Det fanns massa färger att välja bland, en jättefin turkos och rosa fanns, men efter mycket velande var jag lite tråkig och valde den svart/vita. Den kommer passa till flest kläder eftersom jag har många jackor som har färg. Och då kan jag också använda den mer. Jag hade också velat handla en tunika som jag såg till Melissa, men 400 för en tröja hon kommer växa ur snabbt kanske inte är så klokt. Åker vi in till Ystad någon mer gång kanske jag går in där igen, annars får jag gå dit nästa sommar igen. Idag har det varit en del sol och jag hoppas den kommer titta fram fler gånger innan veckan är slut. Sen hoppas jag huvudvärken jag haft sen i söndags släpper snart. Tycker veckan går aldeles för fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar