tisdag 7 juni 2011

FÖRLOSSNINGSDATUM


Idag har jag cyklat runt som en jojo. Hade tid hos barnmorskan idag. Dom har ju ändrat så alla går till mödravården uppe på mälarsjukhuset och eftersom Jens jobbade i Stockholm idag så var det bara att trampa upp dit i värmen, phu! Tydligen är det obligatoriskt att göra klamydia test när man är gravid. Jag hade jämrat mig hela förmiddagen för gyn undersökning som jag avskyr, men tydligen behöver man bara lämna urinprov numera. Å kissa i en liten kopp kan jag väl offra mig att göra! Hjärtljuden på lillen lät bra och alla värden var bra. Fick nytt datum för beräknad förlossning, nya datumet vart den 19e september. Bara en dag skillnad från förra datumet men börjar bli irreterande att dom ändrar det hela tiden. Från allra första början var det ju i månadsskiftet september/oktober. Hoppas det stämmer nu iallafall. Nu återstår bara att se hur moderkakan lägger sig. Har fått en ny tid för ultraljud, men eftersom vi är på semester snart så blev tiden inte förns i slutet av denna månad. Jag håller iallafall en tumme för att den flyttar på sig, annars blir det planerat kejsarsnitt kanske. Får se om jag har gud med mig för ovanlighetens skull ;) På väg hem från sjukhuset cyklade jag på fel sida av vägen, och det fick jag minsann höra också! Ok, ja det var dumt av mig men kärringen pustade och frustade så jag trodde det skulle börja spruta eld ur nosen på henne. Jag bad om ursäkt men ändå tyckte hon att hon behövde fortsätta skälla. Jag var inte ens i närheten av henne, hon gick på trotoaren och jag cyklade på vägen. Men inte sparade hon på krutet för det, skaffa ett liv säger jag! En liten shoppingrunda på stan gjorde susen. Gubben fick två pike tröjor, Melissa fick en jättefin sommarklänning och jag hittade även skålar och muggar till picknick korgen. Eftersom barnmorskan sa att det var viktigt att få i sig järn så köpte jag med gott samvete två liter Svenska jordgubbar för åttio riksdaler. Gubben ska kolla fotboll på tvn ikväll så jag har laddat upp jordgubbarna i en skål tillsammans med chocklad och en ny gravidtidning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar