måndag 13 juni 2011

HATA, ETT STARKT ORD...


Alltid när jag säger att jag hatar någonting så säger min kära mor "det är så mycket du hatar Julia" och Jens sägar alltid "hata är ett starkt ord". Dom har rätt och jag kanske snarare ogillar sakerna jag pratar om än hatar dom. Men just nu är det många saker jag hatar/ogillar... Det första är studenterna som i lördagsnatt (förutom åskan) höll mig vaken hela natten. Jag vet att det är måndag nu, men det ligger fortfarande glas i hela stan efter att dom små odrägliga ;) barnen kastat flaskor överallt. På väg till dagis imorse cyklade jag i två högar, jag hoppas att jag inte får punka nu. Det andra just nu är mina grannar, eller hela grannskapet! Sen det blev ombildning på lägenheterna så flyttar det in och ut folk hela tiden. Det i sig gör väl inget men med alla flyttar och köp av lägenheter så renoveras det dagarna i ända. Det är ju en del lägenheter och borrandet tycks aldrig ta slut! Imorse börjades det igen vid 7.30. Och det var inget borrande av tavlor, snarare en slägga som slog ut vägg eller borr som rev ut en hel lägenhet. Melissa grät för hon fick så ont i öronen. Fast vi båda stod i samma rum så kunde vi inte höra vad vi sa till varandra. Jag bestämde mig för att lämna Mellis lite tidigare på dagis sen tog jag en cykeltur. För tillfället är det tyst, jag hoppas det varar ett tag! Det tredje är ala getingar/humlor som hittar in genom mon öppna balkongdörr, men dom tycks inte vara lika smarta när dom ska hitta ut igen, Gahh... Jag skulle nog kunna rabbla fler saker men nu ska jag istället skriva om min Älskade dotter som är sötast i hela världen (oftast iallafall). Hennes stora idoler för tillfället är Pippi och Maddicken. Pippi kläder finns det gott om i utklädningslådan men Maddicken kläder har inte varit lika lätt att hitta. Förra helgen var vi hos Jens pappa Danne och Åse, då Åse letade fram ett förkläde i maddicken stil till Melissa som Jens syster hade när hon var liten. Till det hittade jag en blå klänning här hemma och köpte ett blått hårband, så nu kan gullungen även vara Maddicken här hemma och lycklig är hon. Tack Åse! Nä nu ska jag sätta igång med lite plugg och sen fortsätta denna roliga packning av saker så min älskade gubbe tycker att jag gjort någon nytta här hemma medans han är på jobbet och sliter för att försörja oss :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar