torsdag 16 juni 2011

MÅLA


Vi har nu fått nycklarna till nya lägenheten, eller vi fick dom redan i tisdags. Hela lägenheten ska målas om så det har varit mycket att göra så det är därför jag inte hunnit skriva så mycket just nu. Vi hade tur och fick nästan all fär av Jens kompis som är målare. Han hade hur mycket som helst som han ville bli av med. Det ända vi behövde göra var att bryta till rätt nyanser och köpa till några ynka liter. På tisdagen när vi fått nycklarna åkte vi dit och lastade ur all färg ur bilen. På onsdag var Jens där och började maska. Idag har Jens varit ledig hela dagen, han åkte till lägenheten redan vid 7.30 imorse och jag kom efter två timmar när jag lämnat Melissa på dagis. Vi har hållt på att jobba hela dagen förutom en liten lunchpaus. Vi hann maska hela lägenheten och grundmåla sovrummet. Imorgon fortsätter vi med grundmålningen. Sen får vi lite hjälp medans vi är på semester, så det känns skönt att inte behöva vara stressad över målningen sen när vi ska flytta in alla saker. Det kommer bli Stockholmsvitt överallt, förutom i vardagsrummet som har tapeter i vit mönstrad färg. Melissas rum kommer bli bubbelgum rosa! Färgen går varken hem hos mamma eller Jens men jag är jättenöjd, och tycker det ska bli spännande att se hur det ser ut när den kommer upp på väggen! Jag tror det blir fint i en 3årings rum iallafall. Det är ju så fruktansvärt tråkigt att hålla på med allt som hör målningen till men jag längtar tills det är klart och flytten är avklarad så man kan börja ställa ordning. Lägenheten är helt ok invändigt sett. Ingen topp lägenhet men tror det kommer göra stor skillnad när man fått alla sakerna på plats. Man kan ju inte vara så kräsen när man letar hyresrätt, och en bra hyra har vi för en 4a. Utifrån ser huset ut som man är i ett ghetto, fulaste huset på söder, men ändå! Det är väl insidan som är det viktiga :)


1 kommentar:

  1. Hej! Fin blogg du har! , gillar du tatueringar eller tattoo-motiv m.m. så skutta gärna in på min blogg och kika runt! Släng gärna iväg en kommentar, eller följ bloggen på bloglovin!! Uppdaterar ofta med nya saker jag gjort/hittat!

    Ha en kanonkväll!

    SvaraRadera