lördag 18 juni 2011

ASTRID LINDGRENS VÄRLD.




Idag bar det av TIDIGT! Vi hade blivit tillsagda, och läst på hur lång tid det skulle ta att köra ner till Vimmerby. I tid kan man iallafall påstå att vi var :) Astrid Lindgrens värld var toppen! Pippi blev en succe för Melissa som i själva verket tror att hon själv på riktigt är pippi. Tjejen som spelade pippi var helmysig och jätteduktig. Jag antar att dom har några olika som spelar henne, men jag är glad att vi kom idag. Maddicken gick också hem hos Melissa. Jag tyckte kanske inte att Maddicken och Elisabeth var jättelika orginalen, dom hade ju inte ens rätt färg på sina klänningar. Vi tittade även på en show med Ronja Rövardotter, det var premiär för mattisborgen idag. Jag själv gillade även Nils Karlsson Pysslings hus. Där var allt jättestort så man skulle känna sig liten som i hans värld. En del av platserna kommer jag ihåg från när jag själv var liten och var där. Från början hade vi tänkt att gå två dagar men en dag räckte eftersom Melissa fortfarande är för liten för att känna igen alla sagorna. Nu har vi tryckt i oss varsinn pizza och sitter på hotellet här i Vimmerby för att imorgon fortsätta vår roadtrip ner till Österlen.


1 kommentar:

  1. Vad roligt att det blev uppskattat. Vi skall också dit i augusti :). Kram Jessica

    SvaraRadera