tisdag 30 december 2014

MOCKINGJAY DEL 1, STÖRIGA BIOGÄSTER OCH KONSTGJORD SNÖ.

Fortfarande ingen snö här i Eskilstuna. Eller, det är det lilla då men inget som ligger kvar. På ett sätt är det skönt eftersom jag fortfarande kan ta mig fram med cykel. Men barnen börjar tycka det är väldigt tråkigt med en vinter utan snö. Nu fick ju jag nys om att snökanonerna i vilsta backen sprutar ut snö. Så vi packade in pulkor, hjälmar och barn i bilen för en tur till vilsta. Barnen, särskillt Theodor var helt till sig av lycka i backen.



På kvällen efter barnen lagt sig och jag jobbat ett pass så kom mamma hit för att vara barnvakt. Jag och Jens gick äntligen och såg Hunger gamens nya film, Mockingjay. Filmen var bra men det är ju så störigt med ett sånt slut, och att det kommer ta ett år innan man får fortsättningen. Kanske ska läsa böckerna så slipper jag vänta på slutet?! Men måste fråga, vad tycker ni egentligen om att gå på bio? Jag tänker alltid att det ska bli jättemysigt men det slutar med att jag blir förbannad över störiga människor. Igår hade jag ett par framför mig, som skulle dela på sin JÄVLA popcornskål. Det löste dom genom att ställa skålen exakt i mitten (som två barn) nere på golvet. Vilket innebar att killen böjde sig fram och ner varannan sekund, för att ta upp TVÅ popcorn. HUR TÄNKTE DOM?! Varje gång han böjer sig fram så ser jag inte något. Dessutom tar han upp två popcorn åt gången. Varför inte ta en hel näve, eller för all del placera skålen i knät. Måste ju vara ganska jobbigt för han själv också tänker jag. Jag satt där och var så irriterad att det kliade i mig. Sen övergick det i att jag blev arg på mig själv. Arg för jag VET ju att det bara ärvirriterande att kolla på film med okända människor och ändå utsätter jag mig för det. Jag vet, jag kunde ju ha sagt till den här killen. Men jag tänkte ju att den där popcornskålen snart skulle ta slut. Den tog aldrig slut. Dom hade hälften av popcorna kvar när filmen var slut. Dom hade köpt största skålen. OM jag någonsin går på bio igen kommer jag ALLTID sitta i raden längst fram. Då finns liksom ingen framför att störa sig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar