söndag 14 december 2014

JUL I STOCKHOLM

Vi tog tåget in till Sthlm idag. Det är så att min son är lite galen i tåg och jag hade lovat honom en tur. Så vi bestämde oss för att ta en tur till stora staden. Jag tycker det är så fint med all julbelysning nu innan jul och alla fina skyltningar! Det var jag, Theo, Meliasa och Melissas kompis Amanda. Ja, och mamma följde med så jag kunde hålla reda på tre ungar i folkvimlet eftersom min man hellre spenderade dagen med att kolla fotboll och spela tv-spel. Jo, det är sant, han spelar hellre tv-spel än myser med oss i Sthlm. Iallafall så älskade ungarna skyltfönstren. Både Åhléns och NKs var lika fina som varje år. Inne på NK tittade vi på den där stora granen som hänger i taket ni vet. Den är gigantisk. Tomten satt inne på NK så barnen fick lämna sina önskelistor också. Sedan gick vi på den lilla julmarknaden genom Kungsträdgården och förbi slottet. Slottet var dock en besvikelse för barnen. Jo det förstår ni kanske själva. Det finns ingen sjuåring som tror att den riktiga kungen bor i en stor skolåda. Sjuåringar tror att ett slott för kungar har höga torn! Vi kom iallafall fram till Kungsholmen där vi tittade på pepparkakshusutställningen, och det var mer uppskattat, vilka konstverk!
Det var verkligen en bra dag och barnen var nöjda men jag är helt slut! Slängde ihop en indisk kyckling gryta med ris när vi kom hem, den blev ok. Inte mer än så. Nu är jag slut som artist.

Skyltning på NK.



Tomten inne på NK...

Mc Donalds när barnen får välja...


Kungsholmen...


Pepparkakshusutställningen....



Massa godis köpte vi....

Indisk gryta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar