tisdag 23 december 2014

JUL I UPPSALA, LOOMISAR OCH HOT!

Jaha, jul imorgon. Kan ni fatta det?! Inte jag. Det är så tråkigt att vara vuxen för tiden går så fort. Jag vill ha jul länge för jag tycker det är så mysigt! 
I söndags var vi i Uppsala hos barnens farmor. Vi brukar alltid fira "minijul" där lite innan allt julstress. Jens syskon och barnens kusiner var också där så det var full rulle. Det var lite julklappsutdelning, och Melissa fick sånna loomisar, har ni sett dom?! Skit roligt för pyssliga tjejer (och mammor) dock är det från 8 år och lite svårt för Melissa. Men hon övar och kommer nog snart klara det där galant. Om jag sitter med henne och visar vart hon ska dra banden så går det jättebra. Problemet är bara att jag tycker det är minst lika kul, för att inte göra slut på hennes material så köpte jag till snoddar, pärlor och en förvaringsburk med olika fack. Det finns hur mycket som helst att göra. Vi är nybörjare och har inte gett oss på några jätte avancerade saker än!


Idag åt Theodor sin mat utan att bråka. Sedan skulle han sova (middag) och gick och la sig helt själv och somnade. Jag anar att det är för tomten kommer imorgon. Jag har aldrig haft så snälla barn som nu. Jag undrar vad jag ska hota med imorgon, efter att tomten redan varit hos oss?! :)

Vi har faktiskt inte stressat så mycket trots att julafton firas hemma hos oss. Jag planerade lite varje helg så vi skulle slippa stress, skönt.
Nu jobbar jag sista passet ikväll innan mamma och kusin vitamin kommer till oss på uppesittarkväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar