lördag 31 maj 2014

NAPPAR!

Theodor älskar sin napp och för att inte tala om sin snutte tiger! Ibland försöker folk lite fint pika om att det är dags för Theo att sluta med nappen.... Jag vet faktiskt inte hur det skulle gå till. Theodor älskar sin napp och snutte över allt i världen! Han sitter och drar sin snutte under sin lilla näsa hela tiden och det ser så gosigt ut. Jag hade också napp och snutte, betydligt längre än vad Theo haft. Jag kan nästan känna känslan jag hade själv när han sitter där. Det är ju någon slags trygghet med den där nappen och snutten. Jag funderar ständigt på om vi ska sluta med dom. Först tänkte jag som vi gjorde med Melissa. Hon slutade på dagen ganska tidigt men hade nappen på natten tills hon var 4. Då var hon så stor så hon valde själv att slänga den. Fast med Theo är jag tveksam om det kommer funka. Ska han sluta måste vi nog ta bort napparna helt. Vet han att det finns en så kommer det bli massor med gnäll. Med honom skulle man nästan få klippa sönder napparna i smyg och sen visa att alla nappar är trasiga så det inte finns någon. Men jag vet inte om jag är beredd på att göra det mot honom, det skulle skära i hjärtat på han att lämna ifrån sig napparna. Och vad mig själv beträffar tycker jag det är så mysigt och ligga och gosa med Theo, det blir nog inte så mycket gos, på samma sätt utan dom där napparna och snutten. Om jag ska vara ärlig så tycker jag det också är lite sorgligt att lämna nappstadiet med Theo. Jag måste börja inse att han inte är någon bäbis, det blir så konkret då. Jag vill liksom stanna tiden. Vill inte att han ska bli stor, större. Med Melissa har jag aldrig känt så. För jag har alltid veta att jag ville ha ett barn till, och då liksom få uppleva bäbis tiden igen. Jag vill gärna ha ett tredje barn. Men min kära man är inte lika sugen på det, tyvärr. Då tror jag det blir att jag vill hålla fast vid bäbistiden så länge det går med Theo. Jag kommer aldrig få uppleva det igen liksom. Låter rätt konstigt kanske, och jag ÄR medveten om att han fyller tre år i höst. Och jag ska skärpa mig och ta tag i nappandet, senast till hösten!
Hur gjorde ni med era barn när dom skulle sluta?!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar