onsdag 14 maj 2014

GAME OF THRONES

Jag trodde aldrig jag skulle haka på trenden att kolla serien "game of thrones" men Jens laddade ner den för att följa så jag gjorde han sällskap från avsnitt ett. Och om jag är frälst... Jag förstår verkligen hysterin runt den serien. SÅ JÄKLA SPÄNNANDE! Jag älskar serien då den är lite annorlunda. Jag gillar att man inte riktigt kan förutse vad som komma skall. Alltså kollar man på film eller serier med för den delen, så vet man ju i förväg vilka som blir kära. Man kan gissa vilka som ska segra eller dö. Men i game of thrones kan verkligen vad som helst hända. Jag blir överraskad hela tiden då serien tar oväntade vändningar. Huvudpersoner dör, nya huvudpersoner kommer fram, onda regerar och vinner istället för dom goda, alltså det är så spännande. Nu har jag och Jens tittat på alla tillgängliga avsnitt och det kommer bli jobbigt att vänta på nya. Hur många böcker finns det? (Serien bygger ju på en serie böcker) är slutet ens färdigt i böckerna eller finns inte sista boken än, jag har ingen koll riktigt. Finns sista boken så måste jag nog börja läsa för jag orkar inte vänta på slutet. Om det finns några game of thrones fans som läser, vad tror ni, vem vinner i slutändan? Alltså jag har ingen aning men jag tror lilla Arya Stark kommer ha en chans, iallafall hoppas jag på henne eller Daeneres Targaryan.




Nu lämnar jag det för er som inte är så intresserade ;) 
Igår hade Melissas fritids massa aktiviteter eftersom dom firade fritidshemmets dag. Föräldrar fick komma på em och fika och delta i aktiviteterna. Barnen hade ordnat ansiktsmålning på varann. Melissa ville vara en svart katt. Svart blev hon men såg mer ut som en sotare än en katt!
Hon hade mer tur vid lyckohjulet och vann en keps :) 



Nähä, dags att hämta barn snart. Hem och laga mat och alla kvällsbestyr sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra nu när barnen sover och jag inte har några avsnitt att kolla på. Kanske får börja plöja igenom den där körteori boken som ligger och ger mig ångest varje gång jag tittar på den!

1 kommentar:

  1. Gillar också "Game of throne". Kul att du också gillar den. Kram kram

    SvaraRadera