tisdag 10 juni 2014

NÅGONTING SOM STÖR MIG OERHÖRT MYCKET!

ALLA tjatar om hur det går med körkortet! Här ska jag nu tala om hur det går med körkortet. Det går inte alls framåt! Och det beror FAKTISKT inte på mig. Jag läser i boken här hemma nästan varje dag, det gör jag. Ibland tjatar jag på Jens att ut och köra och när jag lyckas fixa en barnvakt så blir det av. MEN teorin som jag vill gå på är på onsdagar kl 17. Jag lyckades gå en gång. Dom andra gångerna sen dess har Jens blivit försenad hem så jag har fått stanna hemma med barnen. Så jag får inte ihop det. När ska jag egentligen övningsköra tycker alla ni som tjatar?! Jens kommer hem sent på vardagar så då går det inte. På helgerna har vi alltid planer och ska iväg med barnen. Då hade det varit perfekt för mig att köra. Liksom köra varje gång vi ändå ska iväg med bilen, fatta hur mycket jag hade kunnat köra då. Men trots att jag kört en del nu och behärskar det skapligt så låter Jens mig inte köra med barnen i bilen, inte ens kortare sträckor till affären. Det gör att jag aldrig kan köra. När ska jag egentligen köra. Detta stör mig så sjukt mycket! Tänk om jag hade fått köra hela semestern vad snart jag skulle ha körkort. Men jag tvivlar på att jag ens kommer få köra barnen när jag en dag har körkort!
Hade jag haft pengar så hade jag tagit massa lektioner under dagtid när barnen är i skolan. Men mitt körkort prioriteras inte. Jag funderar nästan på att skita i körkortet helt för det känns så jävla bortprioriterat. Men jag kommer inte vara den som åker buss med barnen till skolan i vinter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar