måndag 2 juni 2014

MIN VÄN!

Ofta gnäller jag över saker i mitt liv, eller jag tror många gör det. Man tänker liksom på alla motgångar istället för hur bra man har det. Jag har en barndomsvän som har det väldigt jobbigt. När jag tänker på henne så tänker jag också att jag borde skratta mig lycklig över mitt eget liv och välmående. Vad gör det att jag har lite skrikiga barn, att jag har tandvärk eller andra små krämpor. Vad gör det egentligen om jag inte har ett fast jobb. Vi får det med nöd och näppe att gå runt utan att behöva snåla på ALLT även om vi ofta får hålla igen. Jag vill så gärna kunna åka utomlands med familjen. Men vi har inte råd. Vad är egentligen en utlandsresa. Vi är fiska hela familjen och vi har råd med små utflykter för våra barn. Vi har råd att köpa glass och äta köpmat en gång i veckan. Jag har ett extrajobb, det är bättre än inget. VI ÄR FRISKA OCH MÅR HYFSAT BRA. Det tar man nog för givet alldeles för ofta! När jag tänker på min vän blir jag jävligt tacksam över vad jag faktiskt har, att vi är friska och har en ok lägenhet, man måste inte bo i villa för att ha det bra!
Men denna vän inspirerar också väldigt mycket till annat. Hon är så jäkla positiv trots sin hälsa! Hur klarar hon det?! På grund av hälsan har hennes familj VÄLDIGT dålig ekonomi. Hon har TRE barn. Jag har två som är en handfull och då är jag frisk. Jag beundrar henne att hon håller huvudet över ytan. Jag måste lära mig av henne! Jag vet att hennes högsta önskan är att få ta med familjen på något kul i sommar. Hon förtjänar det och hennes barn med. Jag har skrivit mail till parken zoo och hoppas av hela mitt hjärta att få svar. Jag tvivlar dock på det. Men tänk om dom hade kunnat bjuda Marias familj en dag på parken här i Eskilstuna. Det hade ju varit det bästa som kunnat hända :) Annars startar jag en insamling! Hoppas ni är med på den då! Jag återkommer isåfall!
Maria, du är en kämpe ❤️











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar