torsdag 10 april 2014

RATAR LINA!

Är inte den här Linas matkasse lite överskattad?! Känns som en innegrej att ha den! Jag tycker inte priset är så farligt. Kan väl inte påstå att det är billigt, men absolut inte dyrt. Visst skönt att handla och slippa planera mat. Men va tråkigt att alltid äta det någon annan bestämt istället för att laga alla rätter man verkligen gillar 7 dagar i veckan. Sedan är det ju så att kassen inte innehåller all mat/frukost/hushållsartiklar mm. Så i slutändan måsta man ändå packa in familjen i bilen och åka till affären. Då kan man ju lika gärna handla allt man behöver, inte så mycket jobbigare när man ändå är där. Och i ärlighetensnamn så tycker inte jag linas mat ser så god ut. Blek. Alltid ärtor och kokta morötter. Ser ut som pensionärsmat. Jag har ju jobbar på äldreboenden, så ser maten ut där. Jag vet det, för jag har en kompis som älskar linas matkasse och fotar sin mat varje dag! Haha! (Sorry Anna!) nu ska jag ge er lata människor mitt tips, för jag är också lat när det kommer till att handla. Jag handlar på Ica online ibland. På så sätt behöver man inte åka och handla med skrikande barn. Samtidigt får man handla ALLT man behöver så som blöjor, toapapper, frukost mm. Sedan behöver man bara öppna dörren när leveransen kommer! Man bestämmer själv tid och datum för leverans och det kostar typ dryga hundralappen för att någon annan rusar runt i affären och plockar ihop dina varor och kör hem. Inte så pjåkigt va?! Visst man får ju lov att anstränga hjärnan lite och komma på maträtter själv. Tycker man det är jobbigt så gör man ett matschema på 3-4 veckor med mat man gillar så är det bara låta det schemat rulla på. Då får man mat man gillar VARJE dag och man får laga den på sitt sätt. Vem vill inte hellre ha en skvätt grädde i köttfärsåsen än vatten, som Lina gillar ;)
Det var mitt lilla tips!

Måste också tipsa om den nya chokladen från Anton Bergh som jag provade sist jag handlade. Det måste nog varit den godaste jag ätit. Prova vettja!




2 kommentarer:

  1. Haha, du är så jäkla rolig. Har du testat Linas? Jag älskar Linas matkasse, men det visste du redan;-). Att jag tar kort på maten och lägger ut beror ofta på att jag vill få ut min personliga tipskod. Man får poäng när någon använder den. Idag hämtade jag ut en stekpanna tillexempel. Men tycker att det är härligt att du skriver vad du tycker. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, du får ta kort på din Lina mat hur mycket du vill, tycker bara den ser SÅ tråkig ut ;) jag såg stekpannan, den därimot såg riktigt fin ut :) håller tummarna att vi ses idag! Kram

      Radera