måndag 7 april 2014

MELISSA SPARAR!

Melissa cyklar och cyklar. Det är det ända hon vill göra nu. Vi cyklar hem från skolan, vilket är en bit. Är hemma 20 min och sen vill hon ut och cykla igen. Jag köpte ju en cykel nu i början av våren. En fin men lite ranglig sak. Den kostade ju bara 250kr. Tänkte att den var perfekt att ha och öva på. I början blev det ju några stora vurpor så då vill man inte kanske ha en blänkande ny cykel. Men nu har Melissa blivit proffs. Cyklade tillochmed till skolan i spöregn och glad imorse. Ja eftersom jag inte har bil så blir cykel vårt färdmedel. Melissa vill nu ha växlar. Vi tycker det är en bra ide eftersom vi cyklar mycket. Vi har inte riktigt pengarna till en ny cykel just nu. Så har sagt att hon får börja spara lite pengar själv. Hon är jättetaggad att spara eftersom hon tittat ut en cykel hon vill ha. Hon vattnade blommor hos mamma igår och tjänade 7 kronor. Haha, men alla bäckar små. Nu samlar hon pantburkar och har rensat leksaker i sitt rum som vi ska försöka sälja. Tvekade lite först men det var på hennes eget intiativ att sälja leksaker hon inte använder, så antar att det är bra. Bättre med en cykel som används dagligen än leksaker som hon ALDRIG leker med. Sedan har hon en deal med pappa och mormor. Dom ger henne 5kr var om dagen, för varje dag hon äter grönsaker till maten :) idag tjänade hon in 10kr ;) hehe!

Förresten, kom en överraskning i posten idag. En ny dvd. Eftersom jag kan vara väldigt förvirrad så började jag försöka klura ut när och varför i hela friden jag beställt denna dvd. Visade Jens när han kom hem, som konstaterade att det var en gåva från svenska kyrkan! Någon som vill komma på filmkväll??




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar