onsdag 30 april 2014

NI FÅR MIG VERKLIGEN ATT SKRATTA SÅ JAG KISSAR PÅ MIG!

Jag vet att det här börjar bli uttjatat. Ni loggar in, inga nya inlägg och jag fortsätter att skylla på att min blogpress app i mobilen inte fungerar. NU har jag loggat in på datorn, ÄNTLIGEN!

Det var ju ett tag sen så jag drar lite snabbt vad som hänt. Påskhelgen var vi bortbjudna på mat VARJE dag. Skönt och trevligt. Vädret var ju kanon och man blir så glad av fint väder. Sista dagen åt vi lunch hemma hos Familjen Murrey som vi också lurade ut på en lång cykeltur för att mata änderna.
Tjejerna har ju köpt lika dana cyklar fast valt olika färger, så dom tycker det är extra kul att cykla tillsammans :)
Melissa och Theodor fick såklart massa godis/påskägg av alla under påsken så  jag och Jens gav barnen varsin liten sak i äggen från oss, eller förlåt från haren. Theo fick några nya bilar och Melissa fick pyssel. Så nu har hon målat och planterat här hemma.
När skolan och dagis började efter påsklovet åkte Melissa på en ögoninflamation som hette duga. JAg har aldrig sett något värre. Ögat gick inte ens att öppna första två dagarna, såg ut som hon hade varit i slagsmål! Så hon blev hemma en extra vecka. När vi kom till dagis var regnbyxorna från Theos hylla borta, IGEN. Jag är så jävla less på saker som "försvinner" på dagis. Jag kan ärligt slå vad om att jag tror någon snor kläder där. Det var tur att vi denna säsong har ca 5 par ärvda galonisar i samma storlek så jag höll igen vilket säkert var skönt för den stakars personalen som gör allt dom kan för att hålla reda på allas kläder. Jag gick hem och märkte upp ett par nya galonisar, ordentligt denna gång!

 

Jag är så road här hemma när jag sitter och kollar på facebook. Jag är ju med i olika köp och sälj sidor. Nu vill alla köpa lastpallar och kabeltunnor. Det är ju så fint att göra bord mm av dessa. Jag tycker det och restan av Sverige tycker det. Det är inne att ha lite chabby chick stil hemma. Alltså jag skrattar nästan så jag kissar på mig! Inte för den sakens skull. Jag tycker det är superfint och tycker det är jätte bra att det är inne att återvinna. Missförstå mig inte där. Men dom flesta som känner mig vet att jag nästan alltid är den som går mot strömmen. Ibland måste jag nästan bara göra det för att! För många år sedan innan jag hade barn, då var jag nog en riktig hippie i mångas ögon. Särskillt en sak kommer jag ihåg när jag läste på komvux. Då hade jag alltid haremsbyxor och en egentillverkad väska av en stor olivburk. Alltså den här olivburken var en konservburk som var megastor, från en resturang. ALLA mina vänner och säkerligen dom som inte var mina vänner med, skrattade åt mig! Idag hade denna väskan/burken varit så inne i era sylade hem! Det är kul, att människor slaviskt följer trender. Jag skrattar åt det. Jag försöker vara lite mer egen men ibland faller jag också för trender. Men när det kommer till detta så var jag nog lite före i tiden. Kul va?!

Nä ni, nu ska jag ta och packa ihop här, åka och hämta mina barn, handla godis med dom på en onsdag! Det ni!! Man vill ju gå emot strömmen ;) Åka hem och sen åker vi ut till Världens bästa Farfar och Åse och äter middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar