torsdag 8 januari 2015

SEXUELLA FÖRSLAG OCH HUR MAN BESTÄLLER SUSCHI?!

På jobbet har vi en förslagslåda. Där kan medlemmar lägga i förslag eller funderingar dom har, så svarar jag en gång i veckan. 
Igår fick jag en komisk lapp i förslagslådan. Ett sexuellt förslag kan man kalla det. Han hade mig nästan till sista meningen "jag kan göra dig illa" 
 
På väg hem från jobbet igårkväll tänkte jag köpa med mig suschi. Jag hade inte ätit någon middag och har varit sugen att prova ett tag. Alltså jag har provat suschi för många år sen. Tyckte inte det var så gott. Men jag kan ändå inte sluta tycka att det SER så gott ut. Tänkte ge det ett nytt försök. Men när jag kom till suschi stället var det massa folk inne i den pyttelilla restaurangen. Jag pallade inte att gå in. För mycket folk och pinsamt för jag vet inte ens hur man beställer sån mat. Jag vet, skitlöjligt. Det är ju bara att fråga. Men där och då kändes det bara för jobbigt. Så ni som käkar suschi, hur beställer man?! Jag vill ha sånna bitar med lax/ris och avoccado/ris och den där "soppan" :)

En annan sak jag undrar över är hur man ska cykla för att inte halka och trilla?! Jag cyklar ju till jobbet och igår var det snorhalt! Ska man cykla sakta eller snabbt?! Jag tänker som så, cyklar man snabbt så hinner man inte halka. Men cyklar man sakta hinner man å andra sidan vara försiktig. Känns som det är snabb fart som gäller, då hinner inte cykeln halka på dom hala fläckarna. Det körde jag på igår och det kändes säkrast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar