söndag 4 januari 2015

PULKAÅKNING, SKRIDSKOÅKNING MEN UTAN VINTER...

Alltså, HALLÅ! Vart är vintern?! Visst vi hade några minusgrader runt jul men fortf ingen snö. Nu är det tillbaka med plusgrader och regn. Idag är sista dagen på jullovet för oss. Barnen och gubben har varit hemma två veckor nu. Vi kör lite mjukstart med en dag. Sen lediga tisdag när det är röd dag. Vi har iallafall hunnit med både pulkaåkning och skridskoåkning trots att det inte är någon riktig vinter. Konstgjord snö i vilstabacken och spolad isbana. Men isbanan var helt blöt dock. Jag undrar verkligen om vi ens kommer få någon riktig vinter. Tycker det är tråkigt och jävligt skrämmande hur klimatet förändras. Ingen gnällde i somras när det var sjukt varmt men nu gnälls det när vi blir utan vinter. Jag förstår att något konstigt håller på att hända som jag inte gillar. Jag gillar våra fyra årstider här i Sverige, det är det som är så fantastiskt med Sverige. Det här skrämmer mig lite.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar