onsdag 7 januari 2015

BAKAR NI BRÖD?!

Baka är ok kul. Ibland. Jag gillar det när jag får för mig det. Jag gillar det inte när jag måste. Just bröd är dock inte min favorit att baka. Då snackar jag matbröd, typ frukost bröd. Nu har jag istället börjat baka knäckebröd, om jag ens kan kalla det baka. Det är så enkelt. Baka får det att låta mycket svårare än det är. Man blandar bara ihop alla frön och ingredienser i en skål. Sen ut på en plåt och in i ugnen. Jag har blivit beroende av det här knäckebrödet. Jag måste ha det hemma och det är bättre allternativ till en limpskiva så mig gör det inget. Imorse var  iallafall knäcket slut. Jag rörde gladeligen ihop en sats och small in i ugnen. Jag fick i oförsig vänta en timma längre på frukost. Men det var det värt! Frö knäcke med Bregott och ost. Prova det. Det är viktigt att ha Bregott. Inget lätta eller annat billigt skit som smakar margarin. Bregott ska det vara på för extra njutning. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar